מולה חלקית/ הריון מולארי

מה זה הריון מולארי?

הרופא המנתח שעשה לי את הגרידה (ד"ר דניאל טוגנדרייך) התקשר אליי ואמר לי שהגיעו תוצאות הפתולוגיה של העובר, לא הבנתי מכיוון שקיבלתי אותן כבר לפני שבועיים,אז הוא ווידא שזו אני.. וכן התוצאות היו שלי.
ואז הוא אמר לי "הגיעו תוצאות הפתולוגיה,יש לך מולה חלקית, את צריכה להעביר את התוצאות לרופאת נשים ולהיות במעקב, ולהימנע מכניסה להריון חצי שנה.."
ניסיתי להבין ממנו בשיחה מה זה לעזאזל אומר מולה חלקית אבל הוא רק חזר שאני צריכה להיות במעקב ולדבר עם רופאת הנשים שלי.

אחרי השיחה התפרקתי, לא הבנתי מה זה מולה חלקית ולמה אני צריכה להימנע מהריון חצי שנה..
לא האמנתי, כבר חשבתי שהרב מאחוריי ועצם הרעיון של להמתין מאוד ביאס אותי, זה הדבר האחרון שרציתי לעשות, רציתי להתחיל לנסות שוב ברגע שאוכל.
הרגשה של בוקס בבטן, כל האנרגיה ירדה לי בשנייה.

אבל אחרי שיטוט נוסף באינטרנט שלי ושל בעלי הגענו ללינק הזה שעשה לנו קצת סדר בראש והוריד את הלחצים.

הממצאים בעצם תאמו למה שכבר ידענו-הוא פשוט אמר לנו את זה במילים אחרות.
בתוצאות הקריוטיפ של העובר שעשינו גילינו שמה שהיה לעובר זה טריפלואידיה, ז"א במקום 46 כרומוזומים בעובר, לעובר היה 69 (סט עודף של 23 כרומוזומים).
ואחרי בדיקה זה בדיוק מה שאומר הריון מולארי(חלקי)-שיש בביצית המופרית 3 סטים של כרומוזומים (בסך הכול 69 כרומוזומים), אחד מהאם ושניים מהאב.

יומיים אחרי זה הגעתי לפגוש את הרופא שעשה לי את הגרידה על מנת בכל זאת להיות בטוחה שהבנו נכון.
ביום הזה גם קיבלתי מחזור ושמחתי נורא:) הייתי בלחץ לפני כי כבר עברו 6 וחצי שבועות מאז הגרידה.

הריון אחרי מולה חלקית

אחרי שהבנתי את סיבת ההמתנה להריון משהו בי נרגע, בעצם כדי להיות "on the safe side" מחכים עם הריון נוסף עד שבטוחים שהורמון ההריון/בטא/HCG ירד ושזה לא אינדיקציה לגרורות מהשאריות הריון, שכן זה יכול להיות מסוכן.

בזמן הזה כבר עשיתי בדיקת בטא שוב(בפעם ה-3 מאז הגרידה) ומאז שבוע שעבר שהייתה על 92, ירדה כבר ל-15. ז"א מגמת ירידה:) עליי לחכות שתרד מתחת ל-5 ולוודא שלא עולה שוב.

סיון פוטש

4 תגובות

  1. היי
    אני בדיוק באותו מצב כמו שלך,

    רק שהרופא שעשה לי את הגרידה אמר לי שיש לי 4 תשובות שליליות אני יכולה להתחיל לנסות להכנס להריון, לעומת זאת הרופא נשים שלי אומר לי רק אחרי שנה..
    אני ממש מבולבלת כל אחד אומר משהו אחר לא יודעת למי להקשיב

    1. הי סנדי מתוקה,
      אני לא רופאה אז בטח שלא יכולה להגיד לך מה לעשות, רק לשתף שגם כשאני חוויתי את זה היו דעות סותרות לגבי מתי אפשר לנסות להיכנס להריון שוב, בסופו של דבר יצא שאני חיכיתי 5 חודשים עד שהתחלנו שוב לנסות, הייתי בפגישת ייעוץ אצל פרופסור יוסי לסינג שבדק את מצבי ואישר לי לעשות זאת אז הרגשתי בטחון, והבטא בזמנו כבר הגיעה ל4. ממליצה למצוא רופא אחד שאת מתחברת אליו ואז להקשיב לו כי כל הדעות השונות יכולות מאוד לבלבל, הייתי שם גם כמובן. המון המון בהצלחה! אם יש לך עוד השגות בנושא אנא שתפי אותי אני פה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סיון פוטש

הי שמי סיון פוטש, נשואה לאבנרוש אמא של אורי וקורן, דולה במקצועי, ובעלת הפורטל "דולה ישראלית".

לאחר שעברתי 2 הפלות בהפרש של כמה חודשים ועברתי תקופה לא פשוטה שבמהלכה עברתי הפלה נוספת, החלטתי ליצור אתר כדי לעזור לנשים שעוברות את אותו הדבר.

באתר שיצרתי יש תוכן שאני חושבת שתמצאי שמועיל ממידע על הפרוצדורה של הפלה, ועד כלים להתמודדות ומציאת תמיכה במעגל נשים..

את התהליך שעברתי סידרתי בסדר כרונולוגי באתר ולכן אני ממליצה בחום לקרוא אותו על פי סדר הטאבים (כמובן שאם עכשיו את אחרי הפלה אין לך צורך לקרוא את החלק שמפרט על הפרוצדרות של הפלה, אבל אני כן ממליצה לעבור על העמודים על פי הסדר ולהיכנס ללינקים המופיעים בכל עמוד שמפנים למקורות מידע או פוסטים שונים.)

מטרתי היא לתמוך לעזור ולספק השראה ואופטימיות.

קריאה לפי השלב בו את נמצאת

הרשמה לעדכונים בבלוג

תגיות

הרשמה לעדכונים

סיון פוטש דולה

עדכונים על סיפורי השראה, כלים להתמודדות ומידע חדש אחת לחודש במייל